Cuma, Ocak 13

LG TV Android telefondan nasıl kumanda edilir ?

LG 42lw570s televizyonum var. Magic motion kumanda almadan televizyonun smart TV özelliklerini kullanmak istediğim için arayışa girdim. TV'yi android yada ios işletim sistemli bir telefonla kumanda edilebildiğini gördüm. Bendeki cihaz android tabanlı olduğu için android kurulumunu anlatacağım.

Kurulum:

Android markete girip "LG TV Remote" isimli uygulamayı telefona indirip kuruyoruz.

https://market.android.com/details?id=com.clipcomm.WiFiRemocon&hl=tr

Uygulamaya girip search device deyip TV'yi buluyoruz. Connect dediğimizde televizyonda beliren kodu telefona girip eşleştirmiş oluyoruz.

Televizyon ile telefonun aynı ağ segmentinde olması gerekiyor. Televizyonda kablosuz ağ adaptörü olması şart değil.Ben televizyonu kablo ile telefonu kablosuz ADSL modeme bağladım, kurulumu bu şekilde gerçekleştirdim.

Uygulama ile kaybolan kumandayı telefon numarası çaldırarak bulabilme fikri güzel oldu :)

İnternet tarayıcısında gezerken metin yazılacak kısımlara tıklayınca telefonun klavyesi ile yazabilmek güzel ama sayfayı aşağı yukarı gezdirirken sağ taraftaki indirme kaldırma butonlarına mouse ile tıklamanız gerekiyor. Çok sık aralıklarla basarsanız algılamıyor. Birde diğer smart tv menülerinde metin yazmanız gerekirse telefonun klavyesini kullanamıyorsunuz, harflerin üzerine gidip teker teker mouse ile tıklamanız gerekiyor. Web tarayıcısında da flash desteği yokmuş.

Desteklenen modeller;

LED LZ9600 Series Higher @ TV 2011
(Model Code Starts with LZ9)
LED LW 5500 Series Higher @ TV 2011
(Model Code Starts with LW5)
LED LV 5500 Series Higher @ TV 2011
(Model Code Starts with LV3)
LED LV 3700 Series, (LV372S/ LV373S/ LV375S/ LV3700)
LK ile başlayan modeller desteklenmemektedir.

4 yorum:

Ali Bozkaya dedi ki...

değerli dostlar
lg 42 lv375s model led tv kullanıyorum.. Ethernet kablo ile internete bağlanırken lg remote sorunsuz çalışıyordu..
Geçen gün Adana Media Marketten Dongle Wifi aldım ve internete sorunsuz bağlanıyorum.. Fakat lg remote tv yi görmüyor...
Yardımcı olursanız çok sevinirim.. Şimdiden teşekkür ederim...

Ali Bozkaya dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Adrenalin dedi ki...

Ali Bey,

Hem televizyona bağlı olan wifi adaptor hemde android cep telefonu aynı adsl modemden internete çıkmalı. Yani 2 side aynı ağda olmalı. Cep telefonu yandaki komşunun kablosuz ağından televizyon evdeki adsl'den internete çıkarsa buluşamazlar.

Adrenalin dedi ki...

Ali Bey,

Hem televizyona bağlı olan wifi adaptor hemde android cep telefonu aynı adsl modemden internete çıkmalı. Yani 2 side aynı ağda olmalı. Cep telefonu yandaki komşunun kablosuz ağından televizyon evdeki adsl'den internete çıkarsa buluşamazlar.