Cuma, Ocak 6

Dosya bütünlük kontrolu (Checksum )

2 Farklı Senaryoda kullanabileceğimi düşünüyorum;

1.) İnternet üzerinden indirilen dosyanın birebir aynı olup olmadığını denetlersiniz.
2.) Hazırladığınız dökümanın gönderdiğiniz kişilerce değişime uğrayıp uğramadığını kontrol edebilirsiniz.

Windows işletim sisteminde bu işi yapmak için MD5 summer sitesinden http://www.md5summer.org/md5v12005.zip linkine tıklayarak dosyayı indiriyorsunuz.

Örnek olması açısından md5summer.zip dosyasını çalıştırıp root folder olarak masaüstünü seçtikten sonra createsums butonuna tıklıyorum.

 Sonra masa üstündeki felaket kurtarma.doc dosyasını seçip add tuşuna basıyorum.
 Sonra okey tuşuna basıyorum.
 Sonra ok tuşa bastığımda felaketkurtarma.md5 isminde bir dosya oluşuyor.
 Eğer felaket kurtarma.doc dosyasında herhangi bir değişiklik olmazsa felaketkurtarma.md5 dosyasını çalıştırdığımızda açılan ekranda dosya isminin sol tarafındaki ikon ok renginde olacaktır.
Felaket kurtarma.doc dosyamızı açıyoruz.
 Sonuna .... karakteri koyarak değişiklik yapıyoruz.
 Dosyayı kayıt edip felaketkurtarma.md5'i yeniden çalıştırdığımızda dosyanın orjinal halinde olmadığını görüyoruz.

Hiç yorum yok: