Perşembe, Ocak 12

Android telefonumdan televizyonuma bağladığım dizüstümü nasıl kullanırım.

Büyük ekran LED TV aldım ve mevcut netbook'umu televizyona vga çıkışıdan bağladım. Bilgisayarın çözünürlüğünü 800x600 yaptığımda oturduğum koltuktanda ekrandakileri net olarak görebiliyorum.

Oturduğum koltuktan ailece youtube'dan video izlemek internetten alışveriş yapabilmek için ne yapabilirim diye düşündüm. touchpad'li wireless klavyeleri düşündüm ama vazgeçtim.

Samsung galaxy S2 telefonuma uzaktan netbook'u yönetmek için epey bir zaman uygulama araştırdım. En sonunda "unified remote" isimli uygulama çok hoşuma gitti.
Uygulamanın adresi:
https://market.android.com/details?id=com.Relmtech.Remote&feature=search_result

Black marketten indirip kurdum.
Kendi sitesinden ücretsiz versiyonun olduğundan da bahsetmekte.
http://www.unifiedremote.com/

Uygulamanın kurulumu:

1.) Android için olan uygulamayı telefona kur.
2.) Bilgisayar için olan uygulamayı PC ye kur.
3.) Bilgisayarın güvenlik duvarı açıksa ilgili portlara izin ver.

Uygulamanın hoşuma giden yönleri:

1.) Full ekran çalışabiliyor.
2.) Yatay yada dikeyde kullanabiliyorsunuz.
3.) touch pad gibi kullanırken 1 kere tıklamak mouse'un sol tuşu işlevini görüyor.
4.) touch pad gibi kullanırken 2 parmak ile beraber tıklamak mouse'un sag tuşu işlevini görüyor.
5.) touch pad gibi kullanırken 2 parmagı aşağı yukarı hareket ettirince belgelerde yada explorer da sayfayı aşağı yukarı hareket ettiriyor.
6.) Herhangi bir ikonunun üzerinde uzun bekleyince titreşim geliyor sonrasında mouse'u taşıdığınızda belgeyi yada ikonu taşımış oluyorsunuz.
7.) Menu tuşuna basınca klavye geliyor geri tuşuna basınca kayboluyor. Klavye ve mouse arasındaki geçiş çok pratik.
8.) Bu tarz uygulamalarda genelde klavyeden yazı yazarken arada bir kaç harfi yiyebiliyor. Ama bu uygulamada bu tarz bir problem görmedim.
9.) Hem wireless hem de bluetooth üzerinden PC'ye bağlanılabiliyor.
10.) Klavye mouse gibi davranmasının haricinde power point sunum yönetme, vlc player yönetme gibi bir sürü özelliği daha mevcut.

Geliştirilmesi gereken yanları :

Bağlanılan bilgisayar uzak masaüstünden farklı bir bilgisayara bağlanmışsa o bilgisayarda mouse ile taşıma yapılamıyor. Klavyeden backspace tuşu ve enter tuşu çalışmıyor.

Hiç yorum yok: