Çarşamba, Mart 11

Vmware Consolidated Backup ile Yedekleme

Sistemde Vmware ESX Server, SAN ve CommVault yedekleme programı mevcuttur.

Aktif olarak çalışan sanal makineler çok önemli olanlarının file system backupları ve SQL dataları commvault yedekleme programının agent'ı vasıtasıyla alınıyor.
Fakat herhangi bir nedenle işletim sisteminde göçme meydana gelirse yada vm üzerindeki kurumsal programın lisansının düşmesi sıkıntı meydana  getirecektir.

Kendimi sağlama alma açısından bütün VM leri yedekleme yapmak istedim.
Yedekleme işimizi yapan firma ile görüştüğümde Vmware Consolidated Backup programı ile entegre çalışan Commvault agent'ını almamız gerektiğini söylediler. VCB lisansımız mevcuttu fakat CommVault lisansımız mevcut değil ve kriz dolayısı ile alınacak gibi de görünmüyordu. Çözüm için SAN üzerinde 400 gb lık raid0 backup alanı presente ettim ve bu alanı commvault sunucu olan aynı zamanda da teyp library nin direkt bağlı olduğu makineye host bus adapter kartı takarak gösterdim. Hazırladığımız batch file yardımı ile SAN'deki ESX serverların kullanmış olduğu alanlar yine SAN üzerindeki backup alanına yedekle yapıldı. Sch. Taskde de bu batch file ın belirli zamanlarda sürekli çalışması sağlandı. Commvault programına da file system backup'ına bu 400 gb lık yedekleme alanı da gösterildi. Commvaultun vmware lisansı olsaydı direkt teyp library e yazıracaktım ama SAN diskler zaten çok hızlı olduğundan fazla bir zaman kaybım olmadı.


50 gb lık bir vmware'ın Virtual center üzerinden 3 adet snapshotını aldığımı düşünürsek vm de her yeni değişme snapshotlara da etki edeceğinden katlanarak vm dosya büyüklüğü artacak ve vm de yavaşlamalar meydana gelecekti.

VCB ile alınan yedekleri Virtual Center'da import machine diyerek içeri alabiliriz.

VCB ile alınan yedekler online yedek oluyor. Fakat benim yaşadığım problem şudur; snapshot alma sırasında vm'e ping dahi atamıyorum belki de bana özel bir durumdur, bilemiyorum.





Powered by ScribeFire.

Hiç yorum yok: