Çarşamba, Ocak 30

Solid works için nasıl bir workstation almalıyız ?

Şirketimizde solidworks, Autocad, netcad gibi programlar kullanılıyor ve ekran kartları anakarta entegre. Grafik çalışmaları için alınan bilgisayarlara Workstation ismini veriyorlar. 2d ve 3d çizimlerde yüksek performans için ati ve nvidia nın profesyonel ekran kartları mevcut. Ben nvidia nın Quadro serisinden grafik kartı almayı uygun gördüm. Anakart olarak olarak da 2 adet Quad core destekleyen bir anakart alıp ileride mevcut işlemciyi değiştirip performansı yükseltmeyi amaçlamıştım. Daha sonra firmalarla yaptığım görüşmeler neticesinde Autocad, solidworks, netcad gibi programlar da çoklu işlemci desteği mevcut olmadığından core2 duo alıp mevcut en yüksek saat hızlı işlemciyi almak gerektiğini öğrendim. Çok çekirdekli işlemcilerle çalışabilen programlar nsis, maya , 3d studio max. Birde hp'de blade workstation lar vardı.Bu makinelerde çok çekirdekli uygulamaları destekleyen programlar kullanılacaksa mantıklı oluyor.Ayrıca bir render işini blade deki 10 makineye dağıtıp hepsinin aynı anda bir iş için çalışmasını sağlayabiliyoruz. Blade workstationalara uzak masaüstü modunda çalışılabiliyor.

Son olarakda Workstation için 64 bit işletim sistemini tavsiye ediyorlar. Solid works için aldığımız örnek konfigürasyon ;

HP xw4600 Workstation
İntel Core2Duo E6850 3.00 Ghz
2 x1 gb ECC Bellek
250 GB 7200 Rpm Hdd
16 x DVD Writer
NVIDIA Quadro FX 4600 768 MB PCIE Card

Firmamıza özel fiyatı 3160 $ + kdv dir.





Powered by ScribeFire.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Bu hayvani makinadan evde olsa neler vmware ile ne maymunluklar yapardım belli değil:)

Adsız dedi ki...

Neden ECC ram enişte ?? Bu makinada